כיצד תוכלו להאריך את חיי המנעולים שלכם

המנעולים מלווים את כולנו במהלך חיי היומיום, גם בלי שנשים לב, ולהם תפקיד חשוב בכל הקשור לבטיחות שלנו ומשפחתנו. כיצד אם כך, נוכל להאריך את חיי המנעולים שלנו?

מה כן לעשות?
ראשית, יש לרכוש שמן מיוחד מתוצרת איכותית, שמיועד לשימוש במנעולים ומנגנוני מנעולים. תזהו בד"כ את בקבוק השמן בעזרת הקשית המיוחדת והדקה שמחוברת אליו (המיועדת להיכנס לחור המנעול ושאר החלקים הייעודיים במנעול).המנעול יש לשמן כ-3 פעמים בשנה, תלוי בסוג המנעול ותלוי ב"גיל" שלו. בנוסף, יש לדאוג לבדוק את המנעול מפעם לפעם, בדיקה הכוללת את קלות הכנסת המפתח לחור, קלות סיבוב המפתח, הקלות בה הלשוניות יוצאות ונכנסות מן המנעול וכד'.

מה לא לעשות?
הטעות המרכזית שאנשים רבים שוגים בה היא לנסות לתקן את המנעול בעצמם, כאשר הוא מתקלקל או מראה סימני בלייה או שחיקה. ניסיון כזה הינו מסוכן מאוד, שכן הוא יכול להביא לאחת משתי התוצאות הלא רצויות: הרס של מנגנון המנעול מפנים או במקרה הגרוע יותר, יצירת נזק בלי מורגש שיפגע בבטיחות המנעול ויאפשר פריצה קלה יותר שלו. שתי התוצאות הללו יכולות להתרחש בסבירות גבוהה מאוד כאשר אדם איננו יודע להתעסק עם מנעולים בעצמו ומנסה כאמור, את מזלו עם המנעולים המקולקלים בבית.

באופן ספציפי יותר, נציין כי אסור לנסות על המנעול שיטות פריצה המערבות סיכות, פטישים, מברגים וכד'. בנוסף, אסור לנסות לשחק עם המפתח בדלת כאשר המנעול או המפתח מראים סימני שחיקה.

מה מומלץ לעשות במקרה של מנעול שחוק או מקולקל?
כמו בתחומים רבים אחרים, היינו ממליצים לכם לפנות למנעולן או לפורץ מנעולים בחיפה, או בכל מקום אחר בו אתם גרים. כמובן, שיש לפנות למנעולן מוסמך, בעל תעודות הכשרה מתאימות ואישור ייעודי ממשטרת ישראל – שהן החובה עבור כל מנעולן. זכרו שתפקידם של המנעולים הינו בסופו של דבר לשמור על בטיחותנו ולכן, קיימת חשיבות רבה לאיש המקצוע שנבחר עבור התיקון.

חיים המנעולן, הינו פורץ מנעולים בחיפה ובאזור וישמח להעניק לכם שירות תיקון או פריצת מנעולים באופן האפקטיבי והמקצועי ביותר!

חשוב לדעת