אילו סוגי מנעולים עדיף לנו להתקין בבית

נתחיל עם המנעולים הפשוטים
מנעולים "פשוטים, לרוב יותקנו בדלתות פנים הבית, כמו דלתות החדרים, חדר האמבט וכד'. מנעולים אלה יהיו לרוב זולים יותר ותפקידם העיקרי יהיה לשמור על פרטיות בני הבית, ללא צורך בהגנה בטיחותית רבה. עם זאת, נציין כבר כאן כי גם על המנעולים הללו יש לשמור כראוי, שכן הם יכולים להיתקע, להישבר, להישחק וכד'.

אז עבור פנים הבית, לרוב מתקין מנעולי פבלוק, או מנעולי אפס. מנעולי אפס הם הנפוצים יותר בבתים פרטיים, בעוד שמנעולי פבלוק נפוצים במלונות, לעיתים משרדים וכד'. מנעולי פבלוק הם אותם המנעולים הננעלים בעזרת לחיצה על כפתור בידית, לעומת מנעולי אפס שכולל שימוש במפתח. שני המנעולים הללו מומלצים עבור פנים הבית, אולם הפבלוק נחשב לאיכותי יותר. מה שכן, חשוב לדעת שלרוב דלתות סטנדרטיות מגיעות עם הכנה למנעולי אפס בלבד.

ובקשר למנעולים מורכבים יותר
בכל הקשור לדלתות חוץ, פלדלת וכד', מטבע הדברים הן מחייבות התקנה של מנעולים מאסיביים יותר וקשים לפריצה. לכן, בדלתות החוץ של רובנו, מותקנים מנעולי צילינדר איכותיים יותר, שנועדו להגן על הבית מפני ניסיונות פריצה וכמובן, לאפשר לבני הבית בטיחות רבה יותר ללא דאגה שחלילה מישהו יתקע בפנים או שמנגנוני המנעול יישחקו מהר וכד'.

מעבר למנעולי הצילינדר, אנשים רבים תוהים האם כדאי להתקין מנעולים נוספים בבית, כמו מנעול עליון (המזוהה עם המפתח הארוך יחסית) או אפילו להתקין בריח עליון (המנעול שנפתחת ונסגר ידנית בחלק העליון של הדלת) במקומות בהם הוא לא מותקן. בהשוואה בין המנעול העליון לבריח העליון, המנעול העליון מהווה את האפשרות הבטוחה יותר עבור בני הבית. עם זאת, מנעול הבריח העליון מגן על הבית ביעילות מפני פריצות.

בכל הקשור לבטיחות ילדים בבית, נציין כי תמיד עדיף להרחיק את המנעולים והגישה אליהם מילדים וודאי שלא ללמד אותם כיצד להשתמש בהם בגיל צעיר מאוד, בו הם יכולים לנעול עצמם מחוץ לבית חלילה.
זקוקים לשירותי מנעולן בטבעון או מנעולן בחיפה? מעוניינים להיוועץ עם איש מקצוע מוסמך? פנו לחיים המנעולן וקבלו שירות מקצועי ואדיב ממנעולן מוסמך בעל ניסיון!

חשוב לדעת