מה ההבדל בין החלפת מנעול להחלפת צילינדר

זקוקים למנעולן בקריות, אך לא בטוחים אם יש צורך בפנייה למנעולן, או שפשוט כדאי לנסות ולהחליף את הצילינדר לבד? המשיכו לקרוא והבינו טוב יותר את ההבדל בין השניים.

בין מנעול לצילינדר
אנשים רבים מתבלבלים בטעות בין החלפת מנעול לצילינדר, טעות שיכולה לעלות להם גם בפגיעה במנעול, כאשר הם מנסים לתקן אותו לבד. לכן, חשוב להבין קודם כל מה ההבדל בין המנעול לבין הצילינדר, שמהווה למעשה רק חלק אחד במנגנון המנעול.

אז הצילינדר הוא החלק המרכזי ביותר במנעול (ליתר דיוק, בסוגי מנעולים מסוימים המכונים על שמו, מנעולי צילינדר), שמהווה את "הלב" של המנעול, כלומר זה שאחראי על מנגנון הנעילה או הפתיחה של הדלת, באמצעות לשון\לשונות, או גלגלי שיניים. הצילינדר מהווה את אחת ההמצאות הגאוניות ביותר בתחום הבטיחות והמנעולים בכלל, מכיוון שהוא מאפשר למעשה מיגון רב מאוד לבית מחד, אולם תפעול והחלפה קלה מאידך. במידה והצילינדר מתקלקל למשל, לא קיימת חובה להחליף את כל המנעול ולהיפך.

כיצד לדעת אם יש צורך בהחלפת צילינדר, או מנעול לחלופין?
קשה לענות על השאלה בלי לבדוק את המנעול שלכם קודם, אולם חשוב לנו לציין כי לעיתים קרובות, החלפת הצילינדר תספיק, הן עבור תיקון הבעיה והן עבור הביטחון של הבית כמובן. עם זאת, במקרה של פריצות, ייתכן והחלפת הצילינדר לא תספיק מכיוון שלעיתים, נגרמת גם פגיעה במנגנוני המנעול עצמו. בכל אופן, הדרך הקלה ביותר לבדוק מהו הצורך היא פשוט לפנות למנעולן בקריות או בכלל, והעיקר, לפנות לאיש מקצוע אמין שיוכל לסייע לכם ביעילות.

אגב, אם תהיתם, תיאורטית אכן ניתן להחליף את הצילינדר לבד בסוגים רבים של מנעולים. אולם מעשית, יש לזכור כי "החכמה" היא גם לבחור צילינדר מתאים מבחינת הביטחון האישי של יושבי הבית וסוג המנעול ולכן כאמור, נמליץ לכם לפנות למנעולן מקצועי.

פנו לחיים המנעולן, וקבלו שירות אמין ומקצועי באזור חיפה והקריות!

חשוב לדעת